Tytuł: Anioły Powróciły Typ: Pojedynczy Scenariusz Gra: Heroes of Might and Magic IV Rozszerzenia: Winds of War Autor: Ururam Tururam E-mail autora: urtur@wp.pl Inne mapy autora: http://urtur.webpark.pl/ Plik: AnPowr.h4c Rozmiar: 374kB Rozgrywka: 1 gracz-człowiek + 5 graczy komputerowych Sojusznicy: 1 Przeciwnicy: 2+1+1 Wielkość: Bardzo duża (XL) Podziemia: Nie Trudność: Niemożliwa Ograniczenia doświadczenia: brak Specjalne warunki zwycięstwa: Tak Specjalne warunki przegranej: Nie Język: Polski Czas tworzenia: sierpień 2003 Wersja: 1.0 Testerzy: Munia, Dinah, Wookash, KraQs, Valturman Opis: Gracz kieruje armiami Dobra starającymi się przywrócić zdziczałemu światu jego dawny splendor. Na przeszkodzie stoją liczne heretyckie armie. Aby wygrać, należy opanować wszystkie miasta, a także zdobyć wszystkie bramy piekieł. Uwaga! Mapa ma zaimplementowane w sobie liczne skrypty czułe na wybrany przez gracza poziom trudności rozgrywki; dzięki temu ogólna trudność gry rośnie dużo szybciej z wybranym poziomem niż dzieje się to na standardowych mapach. Na poziomie "łatwym" rozgrywka jest faktycznie łatwa, jednak na każdym kolejnym złośliwość mapy znacząco wzrasta. Aby przed tym przestrzec, ustawiłem wskaźnik trudności mapy na "niemożliwy". Jednak wygrana jest możliwa, przynajmniej na niższych poziomach trudności; nie jestem pewien wygrywalności tego scenariusza na ustawieniu "czempion"... Podsumowując: Nowicjusz: Miły spacerek. Wrogami nie trzeba się przejmować. Średniozaawansowany: Siły twoje i przeciwników są mniej-więcej równe. Zaawansowany: Rekomendowany poziom trudności. Łatwo nie będzie. Ekspert: Wyzwanie dla ambitnych! Opór przeciwników będzie bardzo poważny. Czempion: Tylko dla desperatów... ;-) Nie polecam. Startowy bohater: Imię: Richeliette Klasa: Kardynał Poziom: 3 Zdolności: podstawowe: magia życia, leczenie, szlachectwo, dyplomacja Zdolność specjalna: Przywoływanie aniołów (co jakiś czas bohaterka ta Przywołuje anioła do swojej armii. Zdolność ta nie działa, jeśli jest ona w garnizonie (w tym w zamku) lub w karawanie. Przywoływanie jest tym efektywniejsze im ma ona wyższy poziom doświadczenia. Uwaga! Niektóre zdolności standardowe, gdy Richeliette się ich nauczy (np. magia życia), wspomagają te zdolność, inne jej szkodzą (np. magia śmierci). Podobnie niektóre artefakty noszone choćby w plecaku wpływają na tę umiejętność dodatnio lub ujemnie w zależności od swej natury.) Notka: Nazwy i znaki zastrzeżone przez różne firmy są przez nie zastrzeżone. Scenariusz niniejszy można rozpowszechniać dowolnie, byleby darmowo i zawsze z dołączonym tym plikiem tekstowym. Najlepiej rozprowadzać po prostu archiwum AnPowr.zip zawierające mapę i opis. Będę wdzięczny za wszelkie uwagi. Można je przesyłać e-mailem na adres urtur@wp.pl - gorąco zachęcam. Uwaga! Jako że mapa jest bardzo duża i ma bardzo rozbudowaną grafikę, może ona działać wolno na słabszych komputerach (spowolnienia animacji, długie tury przeciwników). Inne informacje: Autorem użytej grafiki jest Douglas Shuler. Grafika została zaimportowana, a niektóre skrypty usprawnione przy użyciu programu h4util, którego autorem jest Slava Salnikov. Autorami części pędzli przeszkód użytych przy tworzeniu tej mapy są Wlidbear i Rife. Pomysły niektórych rozwiązań zostały zaczerpnięte z map, których twórcą jest Wimfrits.