D A N E M A P Y Rozmiar: XL Liczba graczy: 6/6 Poziom trudności: Expert Tytuł mapy: Złoto Aeronu Autor: Haarald Załącznik: Pełna mapa Aeronu (mapa świata) I N F O R M A C J E D L A G R A C Z A KRÓTKI OPIS FABUŁY: Fabuła rozgrywki jest próbą nawiązania, do wydarzeń rozgrywających się w kampaniach HOMM 4 (choć może nie jest zbyt oryginalna ponieważ nie należę do tych co umieją wymyślać historie). Akcja rozgrywa się kilka lat po pamiętnym "Rozliczeniu". Jak wiadomo narody zostały przemieszane, osiedlając się w różnych rejonach nowego świata. Tu mamy do czynienia z Aeronem (kraina wymyślona przez autora), a dokładnie jego zachodnią częścią. (Może powstaną historie o innych częściach Aeronu? zachęcam twórców map). Teren, choć bogaty w złoża jest jeszcze słabo zamieszkały. Jednak niektóre wydarzenia miały miejsce na długo przed przybyciem osadników (wątek Nukoma - upadłego rycerza). W obszarze zachodniego Aeronu panuje chaos i anarchia. Obszary północy są rządzone przez kilku chciwych lordów, a na południu rozpanoszyli się piraci pod wodzą niejakiego Hedhara Ruorena. Pod Aeronem rozciągają się mroczne tunele Mardoru (Darkmorg) Potencjalny gracz wciela się w postać jednego z sześciu bohaterów, którzy znaleźli się tu z różnych przyczyn. I to by było na tyle. Niektórzy Herosi zostali przejęci z właściwej gry dlatego z góry przepraszam za jakiekolwiek niezgodności faktów. Wszelkie nazwy zostały wymyślone przez autora, więc jakiekolwiek podobieństwa wynikają jedynie z przypadku. QUESTY: Wątki fabularne odgrywają kluczową rolę w rozgrywce, dlatego należy je uważnie czytać, gdyż questy z nimi powiązane mogą wymagać skojarzeń pewnych faktów. Wszystkie questy zostały sprawdzone i działają. W razie trudności piszcie na maila haarald@wp.pl UTRUDNIENIA W GRZE I SPRAWY TECHNICZNE: Mapa swym rozmiarem 530 kb może sprawiać kłopoty na słabszym sprzęcie (przede wszystkim pamięć RAM i procesor). Aby "uatrakcyjnić" rozgrywkę, podwyższono bonusiki graczy sterowanych przez komputer (minerały i stworzenia) Jeśli komputerowi gracze okażą się za silni wówczas należy zmniejszyć początkową premię stworzeń wchodząc w opcje zdarzeń wyzwalych (w zamkach startowych) Wersja mapy v.1 została utrudniona dodatkowymi stworzeniami, które przeciwnicy będą otrzymywać co jakiś czas. Mam nadzieję że to uatrakcyjni rozgrywkę. W rozgrywce niektóre questy blokują obiekty. W przypadku graczy komputerowych zostały one wyeliminowane. PRAWA AUTORA Autor zastrzega sobie prawo autorstwa mapy. "Złoto Aeronu" jest efektem ponad 350 godzinnej pracy i 50 godzin testowania i poprawiania questów. Praca zabrała mi czas i zdrowie. Jednocześnie autor dopuszcza prawo modyfikowania mapy (pod warunkiem zachowania pierwotnego autorstwa). I N N E Obecnie współtworzę serię kampanii do HOMM-IV. Jeśli robisz dobre mapki (z bogactwem krajobrazu), znasz się na proporcjach, masz głowę do skryptów lub współtworzenia fabuły, i wyrażasz chęć współpracy napisz na majla a otrzymasz materiały na temat rozpoczętej kampanii wraz z założeniami fabularnymi. Byłbym także wdzięczny za nadsyłanie ewentualnych uwag dotyczących błędów jakie znaleźliście na tej mapce. Proszę je nadsyłać na adres: haarald@wp.pl Wykorzystam je w tworzeniu kolejnych map. Do scenariusza załączyłem mapkę świata, w którym rozgrywają się wydarzenia. Mapa świata została podzielona na 9 sektorów (map XL). Jeżeli czujesz się na siłach możesz stworzyć własną mapę z sektorów A-3, B-1, B-2, B-3, C-1, C-2, C-3. Posiadam także założenia fabularne wszystkich sektorów. Jeśli zatem nie masz pomysłu na fabułę możesz takie założenie fabularne otrzymać.