***** DANE PODSTAWOWE ***** Tytuł: Saga o Depierrelles'u, część I Typ: Kampania Gra: Heroes of Might and Magic IV Rozszerzenia: brak, konieczny patch 2.0 lub wyższy Autor: Ururam Tururam E-mail autora: urtur@wp.pl Strona www autora: http://strony.wp.pl/wp/urtur Plik: Dep1pl.h4c Rozmiar: 676 kB Mapy: 5 Język: Polski Czas tworzenia: sierpień 2002 - luty 2003 Czas testów: listopad 2002 - kwiecień 2003 Wersja: 1.0 Testerzy: Daubter, Munia, Bej, KraQs, Murazor Opis: Pierwsza część dziejów Depierrellesa. Spotykamy go tutaj jako młodego barda wyruszającego na poszukiwanie przygód. Dokąd zawiedzie go jego droga - o tym przekonacie się rozgrywając tę kampanię. Czas przejścia - około trzech lat czasu gry. ***** BOHATER STARTOWY ***** Imię: Depierrelles Poziom: 1 Klasa: Bard Wizerunek: Elwin Umiejętności: podstawowe: magia natury, zielarstwo, ukrywanie się, zwiad. ***** CHARAKTERYSTYKA MAP ***** Numer: 1 Tytuł: Pożegnanie Domu Rozmiar: S Podziemia: Tak Poziom trudności: Łatwy Ograniczenie poziomu: 12 Sojusznicy: 1 Przeciwnicy: 1 Sojusze przeciwników: n/d Warunki wygranej: Przeżycie pierwszych przygód Warunki przegranej: Utrata Depierrellesa Uwagi: Wstęp. Depierrelles opuszcza dom i przeżywa swoje pierwsze przygody. Coś dobrego na rozgrzewkę. Numer: 2 Tytuł: Odbierać Bogatym Rozmiar: M Podziemia: Nie Poziom trudności: Normalny Ograniczenie poziomu: 22 Sojusznicy: 0 Przeciwnicy: 4 Sojusze przeciwników: Nie Warunki wygranej: Zdobycie wszystkich miast Warunki przegranej: Utarta Depierrellesa Uwagi: Depierrelles postanawia iść w ślady Robin Hooda, Janosika, Zorro i innych zbójników, którzy odbierali bogatym, a dawali biednym. Mapa uboga w zasoby, rozsądna gospodarka to klucz do sukcesu. Numer: 3 Tytuł: Dwanaście Prac Depierrellesa Rozmiar: L Podziemia: Tak Poziom trudności: Trudny Ograniczenie poziomu: 30 Sojusznicy: 0 Przeciwnicy: 2 Sojusze przeciwników: Nie Warunki wygranej: Wykonanie dwunastu misji Warunki przegranej: Utrata Depierrellesa Uwagi: Nasz bohater musi wykonać dwanaście zleconych mu prac. Kolejność jest w zasadzie dowolna... Tę mapę uważam za najlepszy scenariusz, jaki dotąd w ogóle udało mi się zrobić. Polecam go Waszej uwadze! Numer: 4 Tytuł: Opowieść o Zamku Grozy Rozmiar: XL Podziemia: Nie Poziom trudności: Bardzo Trudny Ograniczenie poziomu: 36 Sojusznicy: 0 Przeciwnicy: 5 Sojusze przeciwników: Nie Warunki wygranej: Odnalezienie Teobalda i ucieczka z Zamku Grozy Warunki przegranej: Utrata Depierrellesa Uwagi: Scenariusz typu RPG, poszukiwania drogi w labiryncie. Niezbyt trudny, gdy się wie, jak go przejść. Bardzo trudny, gdy się tego nie wie. Daję słowo, ta mapa naprawdę jest do wygrania i to bez zaglądania do podpowiedzi ani szukania informacji u osób, które już ją przeszły! Numer: 5 Tytuł: Królewski Rynsztunek Rozmiar: XL Podziemia: Tak Poziom trudności: Niemożliwy Ograniczenie poziomu: brak Sojusznicy: 1 Przeciwnicy: 4 Sojusze przeciwników: Tak, 2+2 Warunki wygranej: Dostarczenie sojusznikowi dwunastu artefaktów Warunki przegranej: Utrata Depierrellesa lub utrata Matellesa, lub przejęcie przez przeciwników któregoś z 12 artefaktów. Uwagi: Nagroda dla tych, którzy przeżyli poprzedni etap. Wysoki poziom trudności ma na celu raczej podbicie punktacji za tę mapę niż odzwierciedlenie rzeczywistych kłopotów w rozgrywce... ***** KILKA UWAG OD AUTORA ***** Zrobienie kampanii do Heroes4 to trudniejsza sprawa niż mi się z początku wydawało... Tym niemniej praca dobiegła końca, pięcioetapowa kampania gotowa jest do publikacji. Uważam, że jest to dzieło udane. Mapy są raczej zbalansowane, powinno dać się je rozegrać na wszystkich poziomach trudności (aczkolwiek rzeczywista trudność rozgrywki bardzo wzrasta ze zwiększaniem poziomu - ma to związek z konstrukcją map). Udało się mi też - raczej - uniknąć syndromu "thermonuclear man", bohatera, który rozwala wszystko na swojej drodze. W piątym etapie co prawda Depierrelesa raczej nic nie zatrzyma, ale ta mapa jest zbyt duża, by móc ją kontrolować jednym bohaterem. Będę wdzięczny za komentarze dotyczące kampanii. Możecie je wysyłać na mój adres e-mailowy: urtur@wp.pl - chętnie zapoznam się z waszymi opiniami. Jednocześnie przepraszam za wszelkie niedoróbki, jakie z pewnością pozostały w grze, w szczególności nie wierzę, bym usunął wszystkie literówki z komunikatów. Jako że Heroes IV to mocno niestabilne środowisko i pady gry Do rzadkości nie należą, radzę zapisywać grę po każdym dłuższym ruchu (wieksze bitwy, strategiczne budowy itp.). Muszę też z przykrością przestrzec, że tura przeciwników w trzecim scenariuszu na wolniejszych komputerach może trwać dość długo... A w piątym scenariuszu - nie tylko na tych wolniejszych. Pora zabrać się za drugą część dziejów Depierrellesa... Kolejna kampania do Heroes 4 (tym razem z oboma dodatkami) jest już w przygotowaniu! Na zakończenie: plik kampanii można rozprowadzać dowolnie (byle darmowo) pod warunkiem, by dołączony był do niego niniejszy plik tekstowy. Najlepiej po prostu rozpowszechniać plik archiwalny Dep1pl.zip zawierający kampanię i opis w jednym. Dodatkowo w zip-ie jest jeszcze jedno archiwum: Dep1spoil.zip zawierające plik tekstowy Dep1spoil.txt z podpowiedziami dla tych, którzy nie czują się na siłach przejść całej kampanii bez pomocy z zewnątrz, a także plik graficzny Dep1atlas.gif zawierający komplet minimap z całej kampanii. Plik jest zaszyfrowany, żeby uniknąć przypadkowego do niego dostępu (co mogłoby Zepsuć zabawę), zaś hasłem jest imię brata Depierrellesa; możecie go znaleźć w pierwszym epizodzie kampanii. Jednak prawdziwi herosi z takich ułatwień nie korzystają! I to by było na tyle - pamiętajcie, by opisać mi swoje wrażenia... Życzę dobrej zabawy! (-) Ururam Tururam ***** KONIEC *****